AHK Symposium op 25 mei Making a Thirdspace

Op welke manier kan de dubbele beroepspraktijk van docenten die ook beeldend kunstenaar zijn, betekenis hebben voor een democratische, kritische pedagogische praktijk? Deze vraag staat centraal tijdens het symposium dat de Breitner Academie, de Master Kunsteducatie en het LectoraatKunsteducatie van de Amsterdamse Hogeschool voor de kunsten organiseren op 25 mei. Aanleiding is de publicatie “Kunstenaardocenten en democratische pedagogiek” van Marike Hoekstra, die vorig jaar promoveerde op dit onderwerp. Het symposium is onderdeel van de ‘UNESCO International Arts Education Week’.

Op het programma staan presentaties en workshops die samen een divers beeld schetsen van de manier waarop het kunstonderwijs bij kan dragen aan democratisch, inclusief onderwijs. Met o.a. bijdragen van Marike Hoekstra, Carol Wilde,  Joanna Fursman, Marieke Hunze, Tobias Frensen, Ariadne Urlus, Vanessa Hudig, Shailoh Philips en MOED (Museum of equality and difference)

  • Wanneer: zaterdag 25 mei 2019
  • Tijd: 10.30 - 16.00 (met aansluitend een feestelijke borrel)
  • Waar: Breitner Academie, Overhoeksplein 2, Amsterdam (Noord)
  • Voertaal: engels

Kosten: € 90,- inclusief: publicatie “Kunstenaardocenten en democratische pedagogiek”, lunch en consumpties. Gereduceerd tarieven voor studenten (beperkt aantal plaatsen)

AANMELDEN

 

Volgende artikelDe voorstellen voor de curriculumherziening staan online! Denk mee met VONKC!
Vorige artikelAanvraagronde Lerarenbeurs weer gestart